+381 11 3036 142 Ponedeljak - Petak 08:00 - 16:00h

Pon - Pet 08:00 - 16:00h

POSTOJEĆI ČLANOVI

Možda već duže vreme vršite uplate i želite da napravite još bolji izbor.

Možda već duže vreme vršite uplate i želite da napravite još bolji izbor.

A možda vam je poslodavac nekada uplaćivao doprinose za privatnu penziju, a u međuvremenu ste promenili posao. Ili ste sami uplaćivali pa privremeno stali sa uplatama.

Koji god da je vaš status, važno je da znate da ste i dalje član fonda! I da prinosi svakodnevno uvećavaju vaš novac.

Ovde smo izdvojili situacije i pitanja s kojima se članovi najčešće susreću. Ukoliko se vaše nedoumice ipak ne nalaze ispod, kontaktirajte nas lično, rado ćemo vam odgovoriti na sva pitanja.

 

 

BIO JE PREKID, SAD ŽELIM DA NASTAVIM DA UPLAĆUJEM

Bez obzira na razlog zbog kog niste neko vreme uplaćivali u fond, sa uplatama možete da nastavite u bilo kom trenutku. To je jedna od osnovnih prednosti dobrovoljnih penzijskih fondova – fleksibilnost!

Važno je da znate u kom od naših fondova vam je otvoren individualni račun – Ekvilibrio ili Štednja, kao i broj vašeg ugovora/računa.

Pored toga što vi određujete kada i koliko ćete uplatiti, sami birate i načine uplate: nalog za uplatu, trajni nalog ili administrativna zabrana (obustava od zarade). Za izdavanje administrativne zabrane, potrebno je da nas kontaktirate.

 

UKOLIKO STE UPLAĆIVALI KAO FIZIČKO LICE,

nesmetano možete da nastavite sa uplatama prema sledećim instrukcijama:

 

 

ŠTEDNJA

 

 

 

EKVILIBRIO

 


 

AKO UPLATE ZA VAS VRŠI ILI JE NEKADA VRŠIO POSLODAVAC, predlažemo da nas kontaktirate za instrukcije za uplatu. Razlog za to mogu biti eventualne specifičnosti definisane ugovorom sa poslodavcem koje je neophodno proveriti. U najkraćem roku ćemo vam dostaviti primer uplatnice za vaš račun.

 

KOJI JE MAKSIMALNI IZNOS KOJI MOGU DA UPLAĆUJEM?

Uplate običnim nalogom za uplatu, elektronskim ili papirnim, ili preko trajnog naloga nemaju maksimalno ograničenje.

Na vama ostaje izbor da li želite da uplaćujete na primer: 1.000 dinara svakog meseca, 10.000 periodično, a možda i 100.000 jednokratno, ili bilo koji drugi iznos, bilo kojom dinamikom.
Važno je da znate da smo za veće iznose obezbedili smanjene ulazne naknade. Za više informacija, pogledajte naš Tarifnik.

 

ŠTA ZA MENE ZNAČI MAKSIMALNI NEOPOREZIVI IZNOS?

Ako ste zaposleni i želite da vršite uplate preko administrativne zabrane (obustavom od zarade), država je za vas obezbedila poresku olakšicu od 10% na porez na zarade.

Maksimalno neoporezivi iznos se menja svake godine 1. februara, a za 2024. godinu iznosi 8.101 dinar.
Šta to tačno znači? To znači da ako želite da vršite uplate od 1.000 RSD, na vašu neto zaradu se vraća 100 RSD, a ukoliko želite da vršite uplatu od 8.101 RSD, na neto zaradu se vraća 810,10 RSD. Na ovaj način, na godišnjem nivou se može uštedeti preko 9.000 RSD, što je takoreći još jedna uplata… i malo više.
Možda vam je ova oblast potpuno nepoznata, pa se pitate da li plaćate neki porez ukoliko uplaćujete administrativnom zabranom recimo 10.000 RSD. Odgovor je – ne! Poreska olakšica će se i dalje računati do 8.101 RSD i preko tog iznosa nemate olakšicu ali ni posledice.
Sa druge strane, država stimuliše i uplate poslodavaca za svoje zaposlene, kroz poreske olakšice koje je obezbedila. Ako poslodavac po jednom zaposlenom vrši uplatu do maksimalno 8.101 RSD, oslobođen je plaćanja poreza i doprinosa na taj iznos. Zvuči sjajno nagraditi svoje zaposlene na ovaj način, zar ne?

 

ŽELIM DA PROVERIM SVOJE STANJE

Svi članovi mogu da vide stanje svojih akumuliranih sredstava 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, kroz opciju MOJ RAČUN.

Korisničko ime je vaš JMBG, dok lozinku generiše naš sistem. Ukoliko ste zaboravili lozinku, kontaktirajte nas za pomoć.
Pored toga, iz sigurnosnih razloga, nije omogućeno da sami napravite ili promenite korisničko ime i lozinku.

 

KAKO SE SREDSTVA NASLEĐUJU?

Želite da, za svaki slučaj, odredite osobu ili osobe koje će naslediti vaša sredstva, ukoliko bi se desilo da ne doživite sve isplate? Sve što je potrebno jeste da popunite Izjavu za naslednike i dostavite nam primerak koji će biti priložen uz vaš ugovor.

Na ovaj način znate da će akumulirana sredstva biti isplaćena vama dragim osobama, bez pokretanja ostavinske rasprave.

U slučaju da naslednici nisu navedeni, izdajemo potvrdu o stanju na računu za ostavinsku raspravu. Za izdavanje potvrde potrebno je da nam se pisanim putem obrate javni beležnik, nadležni sud ili advokat koji će zahtevati potvrdu.

Nakon završene ostavinske rasprave, naslednici sa pravosnažnim rešenjem podnose zahtev za isplatu sredstava.

 

KOJE SU KLJUČNE RAZLIKE IZMEĐU STAROG I NOVOG ZAKONA?

Ako ste se učlanili u fond najkasnije 16. maja 2011. godine (za vreme važenja starog Zakona o dobrovoljnim penzijskim fondovima i penzijskim planovima) zadržavate iste uslove koje ste tada ugovorili, sve do momenta kada odlučite da podnesete zahtev za isplatu.

Pored toga, ukoliko imate račun u fondu koji je otvoren po starom Zakonu i izvršite delimičan ili ceo transfer sredstava u drugi fond gde imate račun po novom Zakonu, zadržaćete sva prava po starim uslovima.

 

 

IMAM USLOV ZA POVLAČENJE SREDSTAVA, ŠTA DALJE?

Bitno je da napomenemo da niste u obavezi da podižete sredstva čim steknete uslov.

Pred vama su sledeće mogućnosti:


  • Možete nesmetano da nastavite sa uplatama ili možete prestati sa uplatama a ostaviti sredstva da se akumuliraju do momenta kada su vam sredstva zaista neophodna i tada podneti zahtev za isplatu

  • Možete da povučete deo sredstava iz fonda i da ostavite deo novca da se i dalje akumulira

  • Možete da započnete isplatu redovnih periodičnih ili mesečnih isplata, dok vam se preostali iznos na računu i dalje akumulira

Svakako, i nakon početka isplate, možete da otvorite novi račun gde ćete da nastavite da vršite uplate. Zakon predviđa da možete da uplaćujete sve do 70. godine života.

U zavisnosti od toga kakav vid isplate želite – jednokratna, delimična, mesečna… potrebna su različita dokumenta. Predlažemo da se pre odluke o isplati posavetujete se sa našim predstavnicima o svim opcijama i mi ćemo vam napraviti nabolji način isplate u skladu sa vašim potrebama i željama.

Ako vam je novac neophodan i želite isplatu, potrebno je da podnesete zahtev za isplatu na našoj adresi u Beogradu, Maršala Birjuzova 3-5 ili kod naših posrednika u filijalama osiguranja DDOR Novi Sad kao i ekspoziturama OTP banke.

Sa sobom je potrebno da ponesete samo ličnu kartu i karticu tekućeg računa iz banke gde se čitko vidi vaše ime i prezime, kao i broj tekućeg računa. Na taj tekući račun će vam sredstva biti isplaćena.

U slučaju trajne nesposobnosti za rad, prilaže se i kopija nalaza organa veštačenja Republičkog PIO fonda.

Naručite poziv savetnika